bmw x5 rodinne auto

BMW X5 – Nová modla v panteone SAV

5 zdieľaní
5
0

Automobilová dynastia Sports Activity Vehicle si pripomína svojho legendárneho zakladateľa. Dnes – rovnako ako pred 20-timi rokmi je na piedestále BMW X5. Posledný následník trónu potvrdzuje, že je milovaným dieťaťom celej BMW Group.

LEGENDA O SLÁVNOM NÁVRATE

Dostať do rúk BMW X5 poslednej štvrtej generácie a nespomenúť si, čo vlastne spôsobil prvý bavorácky ikskáč koncom minulého storočia, by bolo doslova hriechom. Dnes je Mníchov matkou vydareného Xdecka za Atlantikom. Ako priznáva finančný guru BMW AG Nicolas Peter, americký trh zásadným a trvalým spôsobom zmenil globálne myslenie automobilky. V stratégii, výrobe, dizajne i technológiách, a poslal ju do čela tvorcov budúcich foriem mobility.

Všetko začal NAIAS, čo je North American International Auto Show v Detroite v roku 1999. Vystavená štvorkolka novej koncepcie – BMW X5 si získala srdcia prémiovej klientely, ktorá dovtedy na tri písmenká z Mníchova pozrela ako na Bežné Motorové Wozidlo. V tom čase už pevne sedel na dizajnérskej stoličke Adrian van Hooydonk – dnešný Senior Vice Prezident BMW Group Design. Je osobne zodpovedný za všetok ten rozruch okolo proporcií prednej masky. Je to dôležitá informácia pre rodičov, ktorí snívajú, že ich dieťa bude raz automobilovým dizajnérom. Keď spoločne dočítate Adrianov životopis, treba deckám vysvetliť, že len umenie, vlohy a skúsenosti nestačia k úspechu. Treba mať aj odvahu, vďaka ktorej je dnes BMW X5 neprehliadnuteľná imidžovka.

BMW POWER

Mali sme to potešenie s verziou xDrive40i. Nech vás štvorka nemýli – ide o radový šesťvalcový trojliter – čo vlastne nikoho z normálnych ľudí nezaujíma. Dušu smrteľníka naozaj poteší a telo vtlačí do sedačky 250 kW výkonu – zhruba 340 koní. Spolu s 8-stupňovým automatom, režimom SPORT a plynom na podlahe dáte stometrovú vzdialenosť medzi dvoma semaformi za 5,5 sekundy. Hodnota online spotreby sa v okamihu beztiaže našťastie nepremieta na čelné sklo – vidíte tam len navigačnú mapku, rýchlostný limit a vlastné tempo. Pri váhe niečo cez dve tony je to nadpriemerne slušný výkon.

Aj keď ide o ťažký benziňák, motor má dostatočnú rezervu výkonu a nemusíte mať obavy z nadmernej spotreby. Jedna nádrž pre malý rodinný výlet vám s ľahkou nohou vydrží viac ako 1 100 km, čím sa dostanete medzi 7 a 8 litrov aj s deťmi a psom.

Ak patríte k zážitkovým šoférom, vyberajte BMW X5 s označením M alebo M Competition. Táto 600-koňová strojovňa vás k stovke hravo dotiahne pod 4 sekundy. Žiaľ, u nás si to človek neužije a neostáva nič iné len vyraziť na nemecké autostrádové okruhy. Pre vojnových fotografov a ostatné rizikové povolania je k dispozícii pancierovaná verzia BMW X5 Protection odolná aj proti AK 47.

bmw x5 stvrtej generacie

ČÍSLO 5 ŽIJE

Mníchovský vizionári začali skvele predvídavo číslom 5. Nechali si štyri čísla na zostúpenie rozmerovo i výkonovo, a zároveň si dokorán otvorili dvere do kategórie 5 metrov a viac – tu je ten americký globálny vplyv. Dnes už môžeme definovať X päťku ako zlatý rez BMW. Je tu auto, ktoré dokáže vyzerať noblesne aj distingvovane, je neobyčajne dynamické vo svojej komfortnosti a patrí k najdrahším aj k najobľúbenejším práve pre svoju univerzalitu.

Je to luxusný rodinný crossover, ako aj offroad do každej nepohody. Je dlhšia, širšia aj vyššia ako jej predchodkyňa tretej generácie. Ale keď vystúpite z X sedmy, ostáva X päťka autom strednej veľkosti. V minulom roku ležal svet ikskáčom pri nohách – pre BMW bol rokom X – autosalóny dvoch kontinentov potvrdili dve trvalé bydliská BMW Group. V Detroite debutovala X2, v Ženeve X4, v Paríži sa znovuzrodila X5, a mystérium X7 zasiahlo Los Angeles a portály BMW. Veľkí súrodenci X5 a X7 sú už naveky spojení novou platformou CLAR – Cluster Architecture. Majú spoločné podvozkové prvky, čo je jeden z dôvodov, prečo majú prakticky rovnakú dvojmetrovú šírku.

orava kufor auta pitie caju

JA ROBOT

X päťka vstupuje do domácnosti ako plnohodnotný kybernetický člen. Má riadiaci operačný systém, v ktorom nechýba šťastné číslo – BMW Operating System 7.0, ako aj vlastný harddisk a remote systém pre diaľkové ovládanie a upgrade. Dokáže simultánne komunikovať s dvoma mobilmi. Deti na zadných sedadlách si volia do zabudovaných panelov súkromnú produkciu filmov a hudby. BMW sa spojilo s Microsoftom, ktorý dokáže stvoriť okrem pár softvérových zúfalstiev aj špičkové serverové systémy, takže riziko, že vám miláčika niekto hekne, sa značne znižuje.

BMW X5 napĺňa aj túžby našich partneriek ovládať svet hlasovými povelmi a gestami. Stupeň autonómnosti X5 zatiaľ nenarúša radosť z jazdy – ako hlása motto BMW. Ak potrebujete počas jazdy riešiť dôležité rodinné problémy, autopilot to vezme za vás. Do rýchlosti 210 km/h si sám ustráži vlastný predok, zadky tých pred vami a stred jazdného pruhu. Navyše mu môžete prikázať, aby sa správal slušne, dodržiaval rýchlostné obmedzenia a nepredbiehal sa. Ak vás náhle zasiahne nečakaný úspech vašich detí, X päťka rozpozná srdcový kolaps. Bezpečne zastane a počká, či sa preberiete sami, alebo budete potrebovať defibrilátor.

bmw x5 interier

NAVŽDY A ĎALEKO

Váš ikskáč sa zaradí k tým členom rodiny, ktorí vás vždy radi vidia – k zvieratám a deťom. Neobyčajne prítulný je v týchto krutých zimných mesiacoch. S Xoffroad paketom a pneumatickým ovládaním oboch náprav si sprístupníte všetky nedostupné lyžiarske svahy a silvestrovské chaty.

vianoce zdobenie vianocneho stromceka orava

Nehrozia zimné reťaze ani nič podobné, pre čo by ste mali opustiť svoju vyhrievanú, masážnu leňošku, stratiť teplo volantu a zložiť lakte z príjemne nahriatej stredovej aj dverovej opierky.

Keď si budete objednávať testovaciu jazdu cez portál BMW, vyžiadajte si nočný čas. Nie je tam na to chlievik, ale určite vám to umožnia. Práve ako Knight Rider bytostne najlepšie precítite charakter X päťky. Obklopený vonkajšou temnotou a prívetivosťou vnútra vnímate energiu, stabilitu a bezpečie svojho ikskáča. Decentne nasvietený kokpit, tlmený šum motora v režime COMFORT, hi-tech videoclip a vôňa práve zohriatej kávy dotvárajú ilúziu večerného domova.

Ikskáči sú dnes najpočetnejšou skupinou v celom modelovom rade BMW. Môže za to ten Prvý. Prvorodené decko sa rozmaznáva v každej rodine, dokonca aj v BMW Group.

5 zdieľaní
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

TIEŽ SA VÁM BUDE PÁČIŤ
rikiki bmw x7 hory

BMW X7 – Flotila je kompletná

Raz to muselo prísť. High society automobilovej dokonalosti má nového neprehliadnuteľného člena. Nevstúpil do klubu, aby sa len…
pokračovanie