Hybrid stvorený pre mesto
Je študentkou módneho návrhárstva vo Veľkej Británii a súčasnou asistentkou…
Každá rodina potrebuje spoľahlivé, bezpečné auto s dostatkom úložného priestoru a navyše s dobrou spotrebou. My v redakcii sme presne od takého dostali kľúče. A že sme ho poriadne preverili. Brázdili sme na ňom mestské ulice, využili bezpečnostných asistentov a pozorne sledovali spotrebu. Ako sa nám jazdilo? Prosím, zoznámte sa – hybridný crossover Kia Niro.
Spojenie funkčnosti, bezpečnosti, moderných technológií a najnovších dizajnových trendov – to všetko zabalené v ideálnej veľkosti. Aj takto by sa dal charakterizovať hybridný model od juhokórejskej automobilky. Kia stavila na čoraz populárnejšie crossovery. A urobila dobre. Už na prvý pohľad je auto dizajnovo pútavé s množstvom funkčných prvkov, akými sú napríklad plastové lemovanie spodku karosérie a prepracovaný zadný difúzor, ktorý autu dodáva terénnejší „look“.
Napriek génom crossoveru – niektorí by možno povedali až SUV, má auto vynikajúce aerodynamické vlastnosti a na pohľad mohutnejší výzor nič uberá na kvalite jazdy. Prispieva k tomu aj silueta karosérie, ktorá nám svojimi zužujúcimi sa krivkami odhľahuje športovejšieho ducha. Kia Niro je menšia než Sportage, čo sme ocenili najmä v bratislavských uliciach, kde miesta na parkovanie nikdy nie je nazvyš.
Kia posúva hranice pre triedu crossoverov
Veľkorysý interiér je plne prispôsobený na každodenné fungovanie bez zbytočných príkras. Skrátka jednoduchý a prívetivý zároveň. Poteší milovníkov modernej elektroniky vďaka dispeju palubného počítača. Dizajnéri však mysleli aj na automobilových klasikov, ktorí určite ocenia tlačidlové gombíky – tie si stále držia svoje popredné miesto čo sa týka praktickosti. Nastavíte nimi napríklad aj automatickú dvojzónovú klimatizáciu.
Vo výbave okrem toho nájdete pripojenie cez Bluetooth, predné hmlové svetlomety či tempomat a vo vymenúvaní bohatej výbavy by sme mohli pokračovať. Kia jednoznačne zvyšuje štandardy pre crossovery. Pohodlné sedenie je nielen na predných, ale aj na zadných sedadlách, s dostatočnou priestorovou rezervou pre kolená, čo nie je samozrejmosťou v tejto triede vozidiel. To trochu ubralo batožinovému priestoru, ktorý má však stále obdivohudný objem.
Nie je žiadnym tajomstvom, že pri výbere nového štvorkolesového prírastku do rodiny sa riadime aj údajmi o spotrebe. Ale čo vlastne nájdete pod kapotou? Dopredu vás bude poháňať hybridná sústava s 1,6 litrovým benzínovým štvorvalcom GDI v kombinácii s elektromotorom. To všetko budete ovládať pohodlne cez šesťstupňovú automatickú prevodovku. A ani mimo mesta neprekročíte spotrebu 5,4 l/100 km. V meste sa nám dokonca podarilo dostať spotrebu pod 4 litre. Tak príjemné jazdenie!
Je študentkou módneho návrhárstva vo Veľkej Británii a súčasnou asistentkou šéfredaktorky v magazíne Rikiki. Móda je niečo, čo ju fascinovalo od útleho detstva, a nad odpoveďou na otázku, čím bude, keď bude veľká, si hlavu nikdy nelámala. Najväčšou vášňou pre ňu vždy bol aj bude šport, ktorý je v jej rodine priam náboženstvom. Detskú dilemu, aké by to bolo žiť každodenný život v rôznych krajinách sveta vyriešila, a momentálne sa nezdrží v žiadnej dlhšie ako rok.