Práve čítate
Nechajte si vziať strechu nad hlavou
MAGAZÍN MODERNÉHO RODIČA
Tmavý režim Svetlý režim

Nechajte si vziať strechu nad hlavou

nove bmw i8
roadster bmw i8
premiera los angeles bmw i8
edrive bmw i8
premiera bmw i8 +4
Zobraziť galériu
roadster bmw i8
[video src="https://www.youtube.com/watch?v=TPIUo3ENsNQ"]

Autá sú rôzne, klasické, nevydarené, legendárne, nadčasové aj robotické. Každá štvorkolesová epocha má však svoju osobitú kategóriu – autá Sny zosobňujúce vśetku technickú a umeleckú dokonalosť doby. Je v nich mystéria, vášeň, vzrušenie aj príťažlivosť. Majú úplne iné poslanie – vyvolávajú emócie. BMW i8 Roadster so svojím zdanlivým pokojom dravca už vyrazil na cesty, aby si získal srdce i dušu každého milovníka superšportiakov.

LEN PRE VYVOLENÝCH
Kde inde ako v slnečnej Kalifornii mohol mať svoju svetovú premiéru koncom minulého roka nový skvost bavorákov. Autosalón v Meste Anjelov bol ideálnou príležitosťou ako naštvať domácich a ukázať im v čom si stará Európa užíva život. BMW i8 Roadster je hodená rukavica, ktorá sa bude za oceánom dosť tažko zdvíhať. Na rozdiel od iných batériových automobiliek dokázali v BMW aj prakticky naplniť netrpezlivé očakávania obdivovateľov dokonalých línii a už o šesť mesiacov od Los Angeleskej premiéry odovzdali prvých 18 kusov z limitovanej First Edition. Zatiaľ len pre vybraných členou BMW i8 Clubu, ktorí si z celého sveta prišli pre svojich miláčikov priamo do sidla spoločnosti.

ÍČKO
Podľa Honoré Balzaca sú na svete tri ideály krásy – Pekná žena v tanci, Plnokrvník na slobode a Fregata pod plachtami… dámy prepáčia, ale aj veľký Francúz by určite súhlasil s nemeckou víziou dokonalosti a ladnosti. Emócie vás ovládnu už keď ho len vidíte, stúpnu keď v ňom sedite a vytrysknú keď jazdíte. Idete k nemu pomaly, vnímate jeho línie a tvary, jemným dotykom sa chcete presvedčiť, že všetko je v dokonalej súhre, od jeho laserových očí až po neodolateľný zadok. S ľahkosťou pošlete dvere k oblohe a ešte raz si poodstúpite, aby ste videli, ako celý ten stroj megacool vyzerá.

Do íčka sa nenastupuje, tam sa vchádza. Zlé jazyky tvrdia, že pre vysoký štvorvrstvový prah sa komplikovane dostanete dnu aj von. Neverte im. Oni nepochopili filozofiu íčka. Ten prah je tam schválne. V prvom rade masívny prah zaisťuje bezpečnosť dvojčlennej posádky v LifeDrive kokpite z pevného karbónu. No a potom íčko predsa myslí na svojho majiteľa, svojho športového ducha prenáša na vás, motivuje vás, aby ste vyzerali a pôsobili rovnako ladne, veď sadnúť za volant je také zábavné a osviežujúce.

 

SLNKO a SLOBODA
Zabudnite na sedačky, íčko vás objíme svojím luxusom, exkluzívitou, komfortom a účelnosťou. Sedíte vo svete Retra aj Hi-Tech Transformerov, už chýba len umelá inteligencia. Na váš povel čakajú tri módy – eDrive, Comfort a Sport. Môžete vyraziť nenápadne a ticho, prípadne si to oživiť a pridať pár koní zo svojej 374 člennej stajne, alebo zmiznete stovkou za 4.6 sekudy z dohľadu. Čo potrebujete vedieť sa vám premieta na sklo a všetko ostatné vám prezradí svojími jasnými farbami chamelón v podobe elegantnej prístrojovky. Dokáže plynule meniť farbu z blankytne modrej po adrenalínovú červenú. Intuitívny display nad stredovým panelom s vysokým rozlíšením vás vedie, zabáva aj stráži.

Neomylný iDrive vám presne povie, kde môžete dobiť seba aj svoje íčko. Elektronika a pohonná jednotka dýchajú s vami. Cítite spoľahlivosť, istotu a bezpečnosť. Všetky systémy dôkladne preverili mrazivé končiny Nórska, okruhy F1 aj horúce azúrové pobrežie. Pocit slobody v íčku nájdete pod tlačidlom Mám strechu – Nemám strechu. A keď už nemáte strechu nad hlavou, iba vietor, slnko, krajinu okolo seba a niekoho vedľa seba, už vás nezaujíma či máte nulové emisie a či dodržiavate deklarovanú spotrebu 2.1 litra. Žijete a podvedome vnímate celú rozmanitosť, silu a stabilitu svojej štvorkolky.

AVE CAESAR
Využime na chvíľu slovník absolventov prestížnych škôl a povedzme si, že v rámci programu i – inteligentné inovatívne inšpirácie pre život ide o plug-in hybrid, podporujúci elektrickú mobilitu novým a udržateľným spôsobom. Skrátka, íčko nemá konkurenciu. Naozaj ju nehľadajte na internete, je to strata času. Kdekto sa pokúša vtesnať íčko do bežných testovacích šablón – vzhľad , interiér, jazdné vlastnosti a na záver Plusy a Mínusy. Porovnávajú s ním superšportiaky a výkonnejšie elektromobily. Vadia im masívne stĺpiky, malý uložný priestor, nemajú si kde dať sáčok s hamburgerom a pri pohľade na cenu strácajú súdnosť. Chcú nájsť praktickosť v kráse a elegancii. Porovnávajú neporovnateľné. A keď ho musia po testoch vráťiť, robia to s ťažkým srdcom, hanbia sa za Mínusy, ktoré museli napísať, aby nestratili svoju objektivitu a desaťkrát sa za nim ešte otočia.

S íčkom sa nechystáte sťahovať, chcete si zajazdiť. Len íčko vám dovolí odklopiť za jazdy strechu a ísť stodvadsiatkou v tichu elektromotora. Po ceste si samo oživí baterky a dobíjacim staniciam ukážete palec s pocitom, že aj tak zachraňujete planétu. Ak ho nestihnete dobiť cestou, jednoducho si ho strčíte doma do zástrčky. A že občas zabudnete, nič sa nedeje, stále máte k dispozícii plnú mobilitu, aj keď vám v štvrti odpoja prúd.

bmw i8 Isteže za tie peniaze si zoženiete pod zadok aj nadupanejší stroj, ale v ňom si môžete akurát v dvestovke vystrčiť hlavu z okna a jediný príjemný pocit sa dostaví až po niekoľkých dňoch, keď sa zbavíte zápalu očných spojiviek. Takisto môžete mať aj futuristickejšieho batériového votrelca, ale keď prejde okolo vás íčko s plátenou strechou už sa nezbavíte nostalgie starých športiakov. Íčko zhmotňuje vaše predstavy o slobode rozhodovania, o nezávislosti aj o životnom štýle. Určite obajvíte nejaké chybičky, ale radi ich svojmu íčku odpustíte.

Podliehame emóciam a náladám a íčko nám ich pomáha udržiavať a rozvíjať, aby bol aj všedný deň pestrejší a zaujímavý. To auto nemôže mať každý. Množstvo zabíja jedinečnosť a originalitu. Veď by sme boli ako v Amerike, no kto sa už otočí za Teslou. Íčko môžu pokojne používať pre naprávanie krčnej chrbtice, musíte sa otočiť, keď okolo vás presviští. Je až neuveriteľné, ako sa mohlo niečo tak pozoruhodné podariť. V Mníchove by mali zaviesť medailu za Odvahu a Statočnosť pre ľudí, ktorí dokázali presvedčiť manažment, že potrebujú peniaze pre to najúžasnejšie auto aké kedy postavili v BMW na kolesá.

Zobraziť komentáre (0)

Pridajte komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Naspäť hore