Zábavné aktivity pre deti, ktoré ich naučia spoznávať svet naokolo

Za celým projektom Rodič ľavou zadnou stojí Ivett Pavlis –…
Koronavírus alebo veľký tresk

Čo potrebujeme?
- škatuľu od topánok
- výkres
- temperové farby
- kovové alebo sklenené guľôčky
Do škatule od topánok vložíme výkres. Na výkres vytlačíme rôzne temperové farby. Môžeme sa dieťaťa spýtať, čo si myslí, akú farbu má vírus. Podľa toho urobíme bodky rôznej veľkosti a rôznych farieb. Následne do škatule vysypeme sklenené guľôčky. Škatuľu zatvoríme a poriadne s ňou zahrkáme. Urobíme vírus. Mixujeme škatuľou do všetkých smerov. Výsledkom bude nádherný výkres, ktorý môže zdobiť našu domácnosť. Alternatívou môže byť, že pôjde o veľký tresk.
Pacient

Čo potrebujeme?
- kus látky alebo jemný flís
- rýchloobväzy alebo náplasti
- fixky alebo lepiace oči
Aktivita sa dá hravo vyrobiť. Z látky alebo jemného flísu vystrihneme tvar ľudskej postavy. Dieťa prikladá náplasti na tie časti tela, ktoré pomenúva. Zopakuje si slovnú zásobu o tele.
Malý kuchár

Čo potrebujeme?
- kartón, z ktorého vystrihneme tvar chleba
- rôzne farby penových gúm alebo farebných papierov, z ktorých vyrobíme ingrediencie
- vlnu znázorňujúcu postrúhaný syr
Dieťa sa hrá na kuchára, prípadne predavača chlebíčkov. Môžeme mu dať pripraviť rôzne druhy chlebíčkov, napríklad len syrový alebo len zeleninový, vďaka čomu si zopakuje druhy potravín.
Nájdi predmet v domácnosti

Čo potrebujeme?
- obrázky rôznych predmetov
Vytlačíme si obrázky predmetov, ktoré sa nachádzajú u nás bežne v domácnosti. Môže ísť o rôzne predmety, aj také, ktoré dieťa nepozná, a tým budeme rozvíjať jeho slovnú zásobu. Podľa kartičiek dieťa pomenúva a hľadá veci v domácnosti a nosí ich na určené miesto. Pre starších môže byť táto hra s časovým limitom. Môžu hrať aj dvojice a vyhráva ten, kto skôr nájde všetky predmety.
Za celým projektom Rodič ľavou zadnou stojí Ivett Pavlis – žena plná energie a nápadov. Ako právnička poskytuje rady rodinám prostredníctvom tohto projektu. Niekoľko rokov viedla materské centrum a jazykovú školu pre deti. Momentálne pôsobí aj ako pedagóg. Blízke sú jej montessori techniky a zážitkové vzdelávanie, verí na efektívny dialóg medzi rodičom a dieťaťom.