Práve čítate
FORD Ranger – aj drevené orly dostávajú krídla
MAGAZÍN MODERNÉHO RODIČA
Tmavý režim Svetlý režim

FORD Ranger – aj drevené orly dostávajú krídla

pick up ford ranger
michal husar slovensky umelecky rezbar
ford ranger
michal husar rezbar
pick up ford ranger
Zobraziť galériu
michal husar slovensky umelecky rezbar

Správneho rezbára zastihnete najčastejšie na dvoch miestach. V dielni alebo na horách. Za Michalom bolo treba vybehnúť na Martinky. 1 456 metrov nad morom nie je problém ani pre bežný osobák, ale prísť do srdca Malej Fatry za človekom, z ktorého dýcha voľnosť prírody na manažérskom aute, je nepochopiť sa už pri pozdrave.

Misia Rikiki – inšpirovať – platí vždy a všade. A tak sme Michalovi doviezli presne to, čo by potreboval – pick-up FORD RANGER. Naložili sme obidva orly – živého aj dreveného, a vyrazili. Michal sa tváril nad mieru spokojne – bolo by veru na čom zvážať aj celé kmene na vyrezávanie. Jazdu na korbe okúsil len drevený orol, ale tváril sa rovnako kráľovsky, ako keď sedel dnu.

Praktickosť týchto áut je nespochybniteľná. Dovolia vám naložiť na korbu tonu nákladu, potiahnuť tri a pol tony za sebou a tvária sa pritom, že im stále niečo chýba na skutočné zahriatie. Interiér vás presvedčí, že ste na korbe nič nerobili a chystáte sa do divadla. Sedíte v koži elektricky vyhrievaného kresla, obkľúčení top výbavou vyššej triedy a užívate si prekvapujúci komfort rozbitých ciest.

ford ranger

Pri skúmaní toho, čo ten stroj dokáže, cítite značnú rezervu výkonu a spätosť s každým mimoasfaltovým povrchom. Ako už tradične u Forda, život pred i za strážia bdelé radarové lúče, takže počas rodinných zážitkových výletov sa zvieratám na lúkach a v lesoch neskriví ani chlp či pierko. A konečne uvidia vo svojom revíri poriadny americký ksicht s mohutnou maskou, výraznými svetlometmi a nachrómovanými späťákmi s plochou letného kina.

Vyladených 157 kW s ťažnou silou lesného traktora ovláda 10-stupňový automat. Elektronika sleduje stabilitu kolies a podľa toho riadi trakciu s automatickou uzávierkou diferenciálu. Keď si k tomu pridáte ešte off-road paket FX4, ste už s RANGERom mimo konkurencie v danej triede. Hory, lúky, pastviny, brody, výmole či hladký asfalt – iný ťah, rozdielny výkon, rôzna rýchlosť, ale stále rovnaký pôžitok a nekonečná zábava.

Na záver trochu matematiky, nech deti nezabúdajú, aké dôležité pre život a obchod sú čísla. Nový RANGER získal ako Prvý zo súčasných pick-upov všetkých 5 hviezd za bezpečnosť od Euro NCAP-u. V minulom roku bol Najpredávanejším pick-upom Európy bez Ruska. Od roku 1998, keď sa objavilo jeho prvé pokolenie, predal Ford viac ako 2,5 milióna RANGERov. Tento rok už prekonal hranicu 212-tisíc, a to nám do konca ostávajú tri mesiace. Takéto čísla nie sú náhoda, nestačí len dobre vyzerať, treba aj hravo jazdiť.

Henry Ford mal skvelého tušáka, keď presne pred 100 rokmi predstavil Prvý sériový pick-up. Ak pošlete decká s týmito číslami zabúchať na bránu forďáckeho showroomu, určite vybavia väčšiu výročnú zľavu, ako keď si RANGER pôjdete kúpiť sami.

Zobraziť komentáre (0)

Pridajte komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Naspäť hore